Veel gestelde vragen
1. Ik heb een probleem met het aanmelden. Wat moet ik doen?
Ga naar ‘Registeren vrouw’. Vul uw gegevens in en bedenk een wachtwoord dat bestaat uit minimaal 8 tekens, een hoofdletter, een cijfer en een speciaal teken zoals een uitroepreken. Klik dan op ‘Meld mij aan’. Wilt u niet meteen inloggen? Om uw inloggegevens niet kwijt te raken zijn ze ook naar uw e-mailadres verstuurd. U kunt ook op een later moment inloggen.
2. Ik heb geen e-mail ontvangen met inloggegevens. Wat moet ik doen?
Het kan gebeuren dat onze e-mail tegengehouden wordt door een spamfilter. Kijk in dit geval in uw map ‘Ongewenste e-mail’ of ‘Junk e-mail’.
3. Het inloggen lukt niet. Wat moet ik doen?
Ga naar ‘Inloggen’. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Het kan zijn dat u zich al eerder heeft aangemeld, maar u het wachtwoord bent vergeten. Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul uw e-mailadres in. Als het toch niet lukt kunt u het beste contact opnemen door een e-mail te sturen naar mijnleefstijlzorg@erasmusmc.nl. Wij beantwoorden uw vraag in principe binnen 3 werkdagen.
4. Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Ga naar ‘Persoonsgegevens’ en wijzig hier uw wachtwoord. Let op: kies een wachtwoord van minimaal 8 tekens, bestaande uit een combinatie van letters, cijfers en minimaal 1 ander teken. Herhaal het wachtwoord in het veld eronder. Kies vervolgens ‘OK’. U kunt vanaf dat moment met uw nieuwe wachtwoord inloggen.
5. Ik heb ingevuld voor een dag, maar het moet voor een week zijn (of andersom). Hoe verander ik dit?
Tijdens de screening kunt u nog terug gaan naar eerdere vragen. Als de screening afgerond is, kan er niets meer worden aangepast.
6. Hoe compleet moet ik mijn voedings- en leefstijlgewoonten invullen?
Hoe nauwkeuriger u de screeningsvragen invult, hoe persoonlijker, nauwkeuriger en plezieriger het coachingsprogramma voor u is.
7. Hoe zie ik mijn voedings- en leefstijlgewoonten en risicoscores?
Nadat u bent ingelogd, komt u op uw persoonlijke pagina. Hierop ziet u alle uitgevoerde screeningen. Klik op een screening om het resultaat hiervan te bekijken.
8. Hoe zie ik de risicoscores van andere gebruikers?
Als u bent ingelogd, ziet u naast uw eigen risicoscores ook de scores van alle deelnemers weergegeven.
9. Hoe zie ik de adviezen of een overzicht van mijn screeningsmomenten?
Bij het resultaat van de screening worden algemene adviezen en soms ook specifieke adviezen gegeven. Klik hiervoor de icoontjes aan.
10. Hoe print en/of download ik mijn score?
Bij het resultaat van een screening drukt u op de link "Print deze pagina". U krijgt dan een PDF-document van het resultaat te zien dat u kunt opslaan of printen.
11. Kan ik tussentijds een keer extra de screeningsvragen invullen? Wat gebeurt er dan met die gegevens?
Als u bent ingelogd, kunt u altijd een screening doen. U kiest dan link "zelftest". Dit is een volledige screening. De resultaten kunt u inzien, maar deze hebben geen invloed op het verloop van het programma.
12. Kan ik afzien van deelname?
Kies de link "Persoonsgegevens" na te hebben ingelogd. U klikt hier op de knop "Ik wil het abonnement stoppen". Uw programma stopt dan meteen en u krijgt geen e-mails meer. Dit geldt voor zowel de man als de vrouw. Meldt de man zich af, dan loopt het programma van zijn vrouw gewoon door en andersom. Als u zich heeft afgemeld en vervolgens nog wel of geen e-mails wilt ontvangen van Slimmer Gezond bij dioabetes dan kunt u dit aangeven in het vakje dat verschijnt na de afmelding.
13. Wat moet ik doen als ik het abonnement heb stopgezet en daarna weer een nieuw abonnement wil nemen?
U heeft zich al geregistreerd, dus dat hoeft u niet meer te doen. U logt gewoon in. Vervolgens wordt u door het programma herkend. Er wordt dan aangegeven dat u een nieuw abonnement kunt nemen.